Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 27., szombat

FEHÉRKENYÉR


Tegnap este sült ki ez a kenyér.....a kiindulópont a Zürich-i kenyér tésztája. Izgultam milyen lesz, hiszen a munka, család, háztartás melletti nagy rohanásban, elfelejtettem kenyérlisztet venni.... Mivel elég rohangálós napom volt, úgy gondoltam sima BL55-el próbálkozom...... Hajnalban bekevertem az öregtésztát. Az eredménnyel elégedett vagyok, a kenyeret ma reggel megszegtük, isteni lágy belső, ropogós héj..... Nos, tehát a recept így alakult:

Hozzávalók az öregtésztához:
  • 200 gramm Bl55 finomliszt
  • 50 gramm BFF55 rétesliszt
  • 6 gramm friss élesztő
  • 165 ml langyos víz
Ezekből a hozzávalókból kidolgoztam a tésztát, majd egy üvegtálba téve, folpackkal letakarva félretettem késő délutánig. A tészta ez idő alatt megkel, majd összeesik, és ekkor állunk neki a kenyérsütésnek.

Hozzávalók a kenyérhez:
  • 210 ml langyos víz
  • 25 gramm mangalica vagy sertészsír 
  • 375 gramm BL55 finomliszt
  • 12 gramm só
  • csipet aszkorbinsav
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 10 gramm élesztő
  • az összes öregtészta
Elkészítés:

A fenti alapanyagokból egy rugalmas, hólyagos tésztát dagasztunk. Egyszerűbb, ha a kenyérsütő dagasztóprogramját használjuk, 20 perc alatt gyönyörű tésztát kapunk. Ezután én kivettem az üstből, jól átgyúrtam, letakartam egy konyharuhával, majd 20 percre félretettem. Az idő leteltével újból átgyúrtam, majd újabb 20 percig pihentettem. Kiborítottam a nyújtódeszkámra és a kezemmel kör alakban  kinyomkodtam belőle a levegőt. Szépen megformáztam, sütőpapírral bélelt jénaiba tettem, majd hagytam duplájára kelni. Közben a sütőt előmelegítettem 220 fokra, és egy edényben vizet is tettem be. Amikor a tészta duplájára kelt, lefújtam vízzel, mintáztam, a jénai tetejét is bespricceltem, rátettem a kenyérre, és 30 percre bedugtam a forró sütőbe. Nem szabad kinyitni, békén kell hagyni ez idő alatt. 30 perc elteltével levettem a jénai tetejét, kivettem a kenyeret a sütőpapírral együtt, és pirosra, ropogósra sütöttem, ugyanazon a hőfokon. Ha megsült, tetejét lespricceltem vízzel és kitettem az erkélyre hűlni. A hirtelen hőmérséklet változás következtében szép cserepes kenyeret kaptam. 





Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése