Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 28., vasárnap

KORPÁS ZSEMLÉK


Elfogyott a kenyér, ezért úgy gondoltam most zsemléket sütök. Hajdula blogján láttam meg ezt a csodás receptet, és mivel imádom a korpás zsemlét, nem is volt kérdés, hogy megsütöm. Egyedül az öregtészta más, de nekem ez vált be, így úgy gondoltam  ezen most sem változtatok. Ezt sütés előtti nap, este szoktam elkészíteni.

Hozzávalók az örgtésztához:
  • 200 gramm BL55 finomliszt
  • 50 gramm BFF55 rétesliszt
  • 6 gramm friss élesztő
  • 165 ml langyos víz
A hozzávalókat alaposan eldolgozzuk, és másnap reggelig, egy folfackkal letakarva, az asztalon hagyjuk.

Másnap reggel:
  • 200 gramm BL55 finomliszt
  • 200 gramm öregtészta
  • 200 ml langyos víz
  • 10 gramm friss élesztő
A hozzávalókat a kenyérsütő üstjébe teszem, és kb. 10 perc alatt összekevertetem vele. Nokedli sűrűségű masszát kapok, amit a kikapcsolt gépben hagyok többszörösére kelni! Hőmérséklettől függően 1,5-2 órára békén hagyom.

Ezután hozzáadom a következőket:
  • 130 ml langyos víz
  • 2 ek. olaj
  • 300 gramm BL55 finomliszt
  • 40 gramm búzakorpa
  • 2 tk. só
Elindítom a kenyérsütő dagasztóprogramját, és 20 perc alatt, egy rugalmas, könnyen kezelhető tésztát dagasztok. Enyhén lisztezett felületen átgyúrom, majd hagyom a duplájára kelni. Kb. 1 óra elteltével ismét átgyúrom de óvatosan, egy hengert formázva belőle, melyet 8 egyenlő darabba vágok. Ha valaki ezen a ponton gömbölyíti, és sütőpapíros edénybe vagy tepsibe teszi, hagyja pihenni, míg a sütő be nem melegszik 220 fokra, és a zsemléket is, illetve az tepsi tetejét is vízzel megspriccelve, 30 percet fedő alatt, további 10-15 percet szabadon, a kívánt szín eléréséig süsse.
Én úgy gondoltam viszek bele egy kis csavart, és a kezembe véve az első gombócot, 4 felé vágtam, majd minden darabot Okki oldalán található, briós formázási technikával készítettem el. Tetejüket lekentem tojással és megszórtam bőven búzakorpával. Mivel nekem nem volt akkora fedeles tepsim, amibe elfért volna mind a 8 gombóc, így sima sütőpapíros tepsibe tettem őket, tetejüket lefújtam vízzel, majd 2 db alufóliát összeillesztve, amit szintén lespricceltem, lazán, tetőt formálva belőle takartam le. 




Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése