Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 6., szombat

ROZSOS MAGOS KENYÉR



Ma egy rozsos-magos kenyeret sütöttem, megmondom őszintén, én jobban szeretem a magok miatt.
Szintén Rigó Katalin receptjét vettem alapul, kisebb módosításokkal.
Az öregtésztát előző este elkészítem, hogy másnap délelőtt neki tudjak állni a kenyérsütésnek.

Hozzávalók:
Öregtészta:
  • 250 gramm kenyérliszt
  •     6 gramm friss élesztő
  • 165 ml víz

A hozzávalókból elkészítem a tésztát, tetejét vékonyan bekenem olajjal, majd egy folpackal lazán letakarva, a konyhaasztalon hagyom. 

Másnap délelőtt:
  • 210 ml víz
  • 25 gramm olvasztott vaj
  • 300 gramm kenyérliszt (BL80)
  • 75 gramm rozsliszt (RL90)
  • 2 csapott ek. tejsavópor
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 1 mokkáskanál aszkorbinsav
  • 1 teáskanál só csapottan
  • 10 gramm friss élesztő
  • 3 ek. pirított magkeverék
  • előző esti összes öregtészta

A dagasztógépbe beleöntöm a vizet, és az olvasztott vajat. A liszteket, tejsavóport, burgonyapelyhet, aszkorbinsavat, a sót és a magokat összekeverem és ezt is az üstbe öntöm. Rámorzsolom az élesztőt, majd beleteszem az öregtésztát is. 20 perc alatt egy rugalmas tésztát dagasztok, majd 20 percig pihentetem. Ezután újból átgyúrom, majd újabb 20 perc pihentetés következik. Én ekkor már nem lisztezem a gyúródeszkát, a tészta nem ragad le. Ha letelt az újabb 20 perc, megformázom, és a sütőpapírral bélelt jénaiba teszem, ahol duplájára kelesztem. A sütőt bekapcsolom 230 fokra, és egy vízzel töltött lábast is beteszek alulra. Amikor a kenyerünk duplájára kelt, éles pengével mintázom, magokat szórok a tetejére, jól lespriccelem vízzel a kenyeret és jénai tetejét is, majd 30 percre beteszem a sütőbe. 30 perc elteltével, leveszem a jénai tetejét, a hőfokot visszaveszem 200 fokra, majd 15-20 perc alatt, szép pirosra sütöm. Ha nagyon pirulna a teteje, az utolsó 5 percben letakarom fóliával. Ha kisült rácsra teszem, lespriccelem vízzel és beszélgetek vele.  

Sütés előtt:



Megsülve:


Cserepek: 


Megszelve:


Jó étvágyat!










2 megjegyzés: