Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 29., hétfő

TOJÁSOS PIRÍTÓS


Sajnos a mai rohanó világban ritkán van alkalmunk arra, hogy a család együtt reggelizzen. Hét közben esély sincs rá, hiszen munkába, iskolába megyünk... Viszont a hétvégék nyugisabbak, és ezt ki is használjuk. Volt pár darab szikkadt zsemlém, amit úgy gondoltam megszárítok, aztán ledarálok zsemlemorzsának. De ahogy a kezembe fogtam eszembe jutott, hogy Aledánál láttam egy jó ötletet, amit ki szerettem volna próbálni, úgyhogy nekiálltam.

Hozzávalók:
  • 4 zsemle, az sem baj ha nem friss
  • 4 szelet szendvicssajt
  • 12-16 karika csípős kolbász
  • 2 szál újhagyma
  • 4 tojás
  • kevés víz vagy tej
  • só (himalája), bors
  • petrezselyemlevél

Elkészítés:

A zsemlék kalapját levágtam és félretettem morzsának! Az alsó feléből kiszedtem a belét úgy, hogy maradjon kb. 1 cm falvastagsága. Beletettem a lap sajtot, ráfektettem a kolbász szeleteket, hagymakarikákat, majd óvatosan, hogy a sárgája egyben maradjon, beleütöttem a tojást. Enyhén sóztam, borsoztam, megszórtam apróra vágott hagymaszárral és egy ecset segítségével vízzel körbekentem. 180 fokos sütőbe tettem és kb 20 perc alatt készre sütöttem. Ha nagyon pirulna a teteje, takarjuk le alufóliával. Frissen tálaltam paradicsommal, petrezselyemmel és újhagymával. 






Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése