Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 8., szerda

EPRES SZÜLINAPI TORTA



Kislányom 17. születésnapjára sütöttem ezt a tortát, ami egyből magával ragadott mikor megláttam Mariamnál. Imádja az epret, a tejszínt és hát mivel kedveskedhetne jobban egy édesanya, mint hogy ezen a jeles napon a kedvencét süti neki!

Az én kapcsos tortaformám 26 cm-es.

Hozzávalók a piskótához:
  • 9 tojás
  • 180 gramm liszt
  • 270 gramm cukor
  • 1 ek. citromlé
Krém hozzávalói:
  • 7,5 dl habtejszín
  • 150 gramm porcukor
  • 7,5 dl epres joghurt
  • 500 gramm friss eper
  • 100 gramm friss áfonya
  • 2 zacskó zselatin fix (40 gramm a kettő)
Díszítéshez:
  • eper
  • áfonya
  • 1 tasak Dr. Oetker tortabevonó
  • piskótatallér
  • 8-10 kisebb mentalevél
Elkészítés:

Piskóta:

Mivel nincs tortavágó karikám, amivel szépen egyforma vastagságúra tudnám szelni a piskótát, így háromfelé osztottam a hozzávalókat, és három piskótakorongot sütöttem a következőképp. Három tojásfehérjét elkezdtem verni pár csepp citromlével, majd kanalanként hozzáadtam a cukrot, minden kanál után fél percig verve a habot. Így lesz szép, fényes és kemény habunk ezáltal könnyű piskótánk. Mikor a hab már jó kemény lett, egyesével hozzáadtam a tojássárgákat is, tovább verve a robotgéppel. Ezután óvatosan beleforgattam a lisztet, vigyázva, hogy ne törjön meg a hab. Sütőpapíros tortasütőbe öntöttem a masszát és 8-10 perc alatt, 180 fokon megsütöttem. Akkor jó a piskóta, ha már a tortasütő oldalától kicsit visszahúzódott, szép aranybarna a teteje és ruganyos. Sütési idő csak hozzávetőleges, ahány sütő, annyiféleképpen süt. Lecsatoltam róla a karikát és a papírral együtt egy tányéron hagytam kihűlni. Ugyanígy jártam el a másik kettő piskótalappal is. 

Krém:

A tejszínt elkezdtem verni, majd hozzáadtam a zselatin fixet, amivel tovább vertem. Amikor már jó kemény lett a tejszínhab, belekevertem az epres joghurtot is és kész is vagyunk a krémmel. 

A torta összeállítása:

A krémet kettévettem és mindegyikből egy keveset félretettem a torta bevonásához. Majd a  piskótakorongokról lehúztam a papírt, majd az elsőt tortatálra raktam. Megkentem krémmel, kiraktam eper és áfonyaszemekkel majd beborítottam a krémmel. Rátettem a következő lapot, ugyanúgy eljárva vele mint az elsőnél. Ezután a harmadik lapot helyeztem a torta tetejére, és a maradék krémmel bevontam az oldalát és a tetejét. A torta oldalát piskótakorongokkal kiraktam. Betettem a hűtőbe egy órára, majd folytattam a díszítést. A csokis tasakot forróvízbe állítottam, majd amikor folyékonnyá vált, a torta szélére csurgattam úgy, hogy lefolyjon az oldalára is. Tetejét eper és áfonyaszemekkel kiraktam, mentalevelekkel díszítettem.

Ő Tina, az ünnepelt! Boldog születésnapot Kincsem!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése