Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 5., vasárnap

EPRES-TÚRÓKRÉMES PISKÓTAROLÁD


Eperszezon..... gyorsan összedobható finom könnyű édesség a piskótatekercs. Kicsit másképp mint a megszokott, de megéri az a pár perc többletráfordítás.... 
A díszítést itt találtam. Ha tekercsnek sütöm a piskótát, mindig ezt a receptet követem..... A túrókrémet pedig Gizitől vettem kölcsön kicsi átalakítással.

Hozzávalók a piskóta díszítéséhez:
  • 1 tojásfehérje
  • 30 gramm porcukor
  • 30 gramm vaj
  • 40 gramm liszt
  • ételfesték tetszés szerint

Hozzávalók a piskótához:
  • 4 tojásfehérje
  • csipet só
  • 100 gramm cukor
  • 8 tojássárgája
  • 80 gramm süteményliszt
  • 20 gramm étkezési keményítő
Hozzávalók a krémhez:
  • 250 gramm túró
  • 150 gramm porcukor
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai
  • 1 csomag vaníliapuding
  • 2 dl víz
  • 10 gramm porzselatin
  • 1 dl víz
  • 3 dl tejszín
  • 50 gramm porcukor
  • eper
Elkészítés:

A díszítő krémmel kezdjük. A vajat a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojásfehérjét, és a lisztet, valamint az ételfestékből annyit, hogy kívánt színt elérjem. Habzsákba töltöttem és a sütőpapírral bélelt gáztepsibe, apró pöttyöket nyomtam. Ezután a tepsit betettem a hűtőbe, míg elkészítettem a piskótatésztát.

Bekapcsoljuk a sütőt kb. 160 fokra.

A tojásfehérjéket csipetnyi sóval felvertem, majd kanalanként hozzáadva a cukrot, szép fényes és kemény habot vertem. Egyenként hozzáadtam a tojások sárgáját, majd a keményítővel elkevert, szitált lisztet. Elővettem a hűtőből a tepsit, és óvatosan ráöntöttem a tésztát, majd szépen elsimítottam rajta. 10 percre betettem a sütőbe, majd kivéve azonnal feltekertem a sütőpapírral együtt. Amíg hűl, elkészítjük a krémet.

A pudingport simára keverjük a vízzel, majd mikróba téve sűrűre főztem és kihűtöttem.
A túrót a porcukorral és a vanília magokkal simára kevertem, majd a kihűlt pudinggal egyneművé dolgoztam.
1 dl vizet felforraltam, a lángról lehúztam és belekevertem a zselatint. amikor kihűlt, ezt is hozzákevertem a túrós krémhez. Egy lágy masszát fogunk kapni, nem kell megijedni. 

A tejszínhabot keményre vertem a cukorral, majd kanalanként beleforgattam a túrókrémbe. Kész is vagyunk a töltelékkel... Betettem a hűtőbe egy órára és csak utána töltöttem meg a piskótát. Ekkorra már dermedt annyit a krém, hogy könnyű volt vele dolgozni. Kitekertem a piskótalapot, és az egyik oldalára halmoztam jó bőven a krémből. Majd a közepébe egész eperszemeket nyomtam szorosan egymás mellé, megigazítottam a krémet, majd a piskótát ráhajtottam. Kezemmel szépen megigazgattam, hogy szép hengert kapjak, majd visszatettem a hűtőbe. 1,5-2 óra múlva, éles késsel szépen szeletelhető.
A maradék krémből és eperből pohárkrém lett....... :)



Jó étvágyat! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése