Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 15., szerda

NUDLI



Van még bőven a tavalyi burgonyából, és mi lehetne finomabb, mint egy eperlekvárral megspékelt nudli.

Hozzávalók:
  • 1 kg krumpli
  • 2 tojás
  • 40 gramm mangalicazsír
  • 2 kk só
  • kb. 300 gramm liszt
  • zsemlemorzsa a bundához
A krumplit héjában feltettem főni, ha megpuhult meghámoztam, áttörtem, majd megvártam míg kihűl.  Közben egy nagy fazékban felteszünk vizet forrni, megsózzuk, és teszünk bele pár csepp olajat.
Az áttört burgonyába beleütöttem a tojásokat, megsóztam, és belekevertem a zsírt is. Hozzáadtam a lisztet, ez lehet több, lehet kevesebb, függ a krumpli fajtájától is. A lényeg, hogy ne legyen kemény a tészta, mert túl lisztes lesz. Alaposan alálisztezve kinyújtottam kb. fél centi vastagságúra, majd csíkokat vágtam belőle, megsodortam, elvagdostam 3 cm hosszúságúra és a forró vízbe tettem. Amikor feljönnek a víz felszínére, pár másodpercig még hagyjuk főni, majd leszűrjük és pirított zsemlemorzsába forgatjuk. Porcukorral és lekvárral kínáltam.



Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése