Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 25., szombat

TOJÁSHABOS LINZER


Juditnál bukkantam rá erre a mutatós és finom linzerre. Nagyon szeretem ezt a süteményfajtát, könnyű megsütni, millióféleképp elkészíthető és ízesíthető, napokig eláll és porhanyós marad. 


Hozzávalók a tésztához:
  • 300 gramm liszt
  • 200 gramm vaj
  • 100 gramm porcukor
  • 1 mk. kanál sütőpor
  • 2 tojás sárgája
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 ek vanília kivonat
  • csipet só
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd folpackba csomagolva hűtőbe tettem. Fél órát mindenképp hasznos pihentetni, az enyém egy órát csücsült a hűtőben más elfoglaltságom végett. Lisztezett felületen kb. 1 cm vastagságúra nyújtottam, azt hiszem az enyém vékonyabb lett cseppet, majd kb. 6 cm átmérőjű, hullámos szélű szaggatóval kiszaggattam. Sütőpapíros tepsire helyeztem, majd a sütőt 180 fokra előmelegítettem. 

Hozzávalók a tojáshabhoz:
  • 2 tojás fehérje
  • 200 gramm porcukor
  • 1/2 ek. étkezési keményítő
  • pár csepp citromlé
A tojások fehérjét elkezdtem verni, majd kanalanként hozzáadtam a cukrot, a citromlevet és a végén a keményítőt. Szép fényes és kemény habot kapunk. Habzsákba töltöttem és a kiszaggatott linzerek szélére körbe habot nyomtam, majd betettem a sütőbe 10-15 percre. A sütési idő függ a sütőtől is, de látszik a linzereken mikor már jó. Illatozik, a tészta széle kezd halványbarna lenni, a tojáshab felemelkedik és szintén kap egy kis színt. Ha kisültek, közepüket megtöltjük kedvenc lekvárunkkal és porcukorral meghintjük. 


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése