Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 7., vasárnap

ROZMARINGOS SERTÉSCSÜLÖK FEHÉRBORBAN SÜTVE



Egy cseppet sem könnyű ételt hoztam mára, ám amikor megláttam a pultban a gyönyörű csontozatlan csülköket, nem tudtam neki ellenállni. Nagyon szeretjük, kevés is elég belőle, hiszen nagyon laktató.

Hozzávalók a pácoz:
  • 1-1,5 dl olaj
  • 2 ek. mustár
  • 1 ek. méz
  • 2 szál rozmaring
  • 4 gerezd fokhagyma
  • frissen őrölt feketebors
  • pirospaprika
  • őrölt kömény
  • 5 db kicsontozott csülök (nekem ez 1,90 kg volt)
  • 2 fej fokhagyma
  • 1,5-2 dl fehérbor
A rozmaringról lecsipegettem a leveleit és apróra vágtam. Egy kisebb tálkába beleöntöttem az olajat,  mustárt, mézet, a rozmaringot, az átnyomott fokhagymát, sóztam, borsoztam, tettem bele kevés őrölt köményt és pirospaprikát, majd alaposan összekevertem. Nyugodtan kóstoljuk meg és ha valamelyik fűszerből többet tennénk, akkor javítsunk az ízén. 
A húst megmostam, majd elővettem egy tepsit. Az elkészített páccal alaposan bekentem a húsokat, majd 1-2 fej fokhagymagerezdet pucolatlanul rászórtam. Aláöntöttem a bort és fóliával letakarva 1,5-2 órát sütöttem 180 fokon. 

Amikor már vajpuha levettem a fóliát és átkapcsoltam grillre a sütőt. Mindkét felét szép pirosra sütöttem. 
Ha sütés közben kellene alá még folyadék, pótoljuk borral vagy vízzel. A sült fokhagymánál finomabb nincsen, csak ki kell nyomni a héjából és máris ehető! 


Petrezselymes burgonyával és tejfölös uborkasalátával tálaltam.
A petrezselymes burgonyához megfőztem a krumplikat majd leszűrtem. A sülthús visszamaradt zsírjában pirítottam zsemlemorzsát, rászórtam az apróra vágott petrezselymet, átforgattam 1-2 keveréssel és ráöntöttem a megfőtt burgonyára. Alaposan összeráztam és tálaltam. 





Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése