Kép

Kép

Kategóriák

2013. szeptember 5., csütörtök

RAKOTT KELKÁPOSZTA


Egy igazi magyaros ételt készítettem ma, semmi faxni, úgy jó ahogy van! Mi nagyon szeretjük és amikor megláttam a zöldségesnél a friss, roppanós kelkáposztát, már tudtam hogy mi lesz az ebéd! 


Hozzávalók:
  • 1 szép fej kelkáposzta
  • 80 dkg darált sertéshús
  • 2 közepes fej vöröshagyma
  • zsír
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 csésze rizs
  • só, bors, pirospaprika, őröltkömény, majoranna, és egy kis Erős Pista
  • 1 jó nagy doboz tejföl
  • 10 dkg sajt
  • vaj
  • zsemlemorzsa
A kelkáposztát leveleire szedem, a vastag erét kivágom belőle és sós vízben 10 percig előfőzöm. Ha kész leszűröm és félreteszem. 
A vöröshagymákat apróra vágom és egy kanálnyi zsíron megfonnyasztom. Ezután hozzáadom a darálthúst, összepirítom, majd rányomom a fokhagymát, teszek bele sót, pirospaprikát, őrölt borsot, őrölt köményt, majorannát, Erős Pistát és egy kevés vizet. Fedő alatt félpuhára párolom. Ekkor hozzáöntöm a rizst és felöntöm 1,5 pohár vízzel. Én sosem külön főzöm meg a rizst....tudom, úgy mutatósabb, de így sokkal finomabb, hiszen a pörkölt minden ízét átveszi! Amúgy  Scotti rizst használok, ami inkább a rizottó rizshez hasonlít. Szóval felöntöttem vízzel, megkóstoltam és ha valami fűszer még hiányzott volna, akkor még utána lehet ízesíteni. Mikor majdnem az összes levet magába szívta a rizs, elzártam a lángot és a fedőt rajt hagyva, hagytam pihenni 15 percet. Ez idő alatt a rizs mindent magába szív..... Addig kivajaztam egy sütőtálat, megszórtam zsemlemorzsával, és az alaposan lecsepegtetett káposztalevél felével kiraktam a tálam alját. 


Erre jött a fotón is jól láthatóan a húsos-rizses töltelék, majd megkentem tejföllel, erre a maradék káposztalevél, majd egy újabb adag tejföl és a végén a sajt. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és pirosodásig sütöttem...... Ennyi maradt belőle..... :D Kettőnknek a lányommal még épp elég lesz! ;)



Jó étvágyat! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése