Kép

Kép

Kategóriák

2014. április 13., vasárnap

HÚSVÉTI KALÁCS




Nagyon szeretem Limara kalácsait, így most a közelgő ünnepre is Tőle választottam....
Gondoltam nem árt egy kicsit gyakorolni, hiszen a jövő hétvége már Húsvét és mikor lenne erre a legalkalmasabb mint Virágvasárnapon.

Hozzávalók egy szép nagy kalácshoz:
  • 500 gramm liszt
  • 1 mk só
  • 60 g cukor
  • 1 tojás
  • 1 tojás sárgája
  • 2 dl 30%-os habtejszín
  • 1 dl tej
  • fél csomag friss élesztő 
Tetejére:
  • 1 egész tojás
A lisztet tálba szitáltam, majd a közepébe egy kis mélyedést alakítottam ki. A tejet megmelegítettem, összekevertem 1 ek cukorral, majd beleöntöttem a mélyedésbe. Ide morzsoltam az élesztőt, szórtam rá kevés lisztet és hagytam hogy felfusson. Hozzáadtam a tejszínt, a tojást és a sárgáját, sót és a maradék cukrot, majd kézzel alaposan kidagasztottam. Mikor már sem a kezemhez, sem a tálhoz nem ragadt és szép fényes, hólyagos tésztát kaptam, akkor letakarva hagytam kelni. Körülbelül 20 perc után óvatosan átgyúrtam, majd újabb 15-20 percig kelesztettem. Mikor megkelt, 6 egyenlő súlyú darabba osztottam, gömbölyítettem őket, majd kb 10 percig pihentettem. Szálakat sodortam belőlük, figyelve arra, hogy a végei elkeskenyedjenek, meghintettem liszttel, majd hatos fonással megfontam a kalácsot. Azonnal lekentem tojással és meleg helyen 20 percig kelesztettem. Mikor a tojás rászáradt, újból lekentem, bekapcsoltam a sütőt 180 fokra és 15 perc után betettem a sütőbe sülni. 35-40 percet sütöttem, de ez sütőfüggő, ki kell tapasztalni.

Jó étvágyat! :)


Gyönyörű fényes kalács sült!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése